REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WEGAFARM
obowiązuje od dnia 16.07.2025 roku
DEFINICJE
- Definicje. Poniżej objaśniamy pojęcia, którymi najczęściej posługujemy się w Regulaminie.
- Dane kontaktowe – nasze dane kontaktowe to: WEGAFARM PLUCIŃSCY SP. K., ul. Niekładzka 9, Gryfice 72-300, tel. +48 506-418-377, e-mail: biuro@wegafarm.pl.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca w relacji z nami czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – bezpłatnie świadczona przez nas usługa drogą elektroniczną, która pozwala zarządzać zamówieniami.
- Ty – osoba dokonująca zakupów w Sklepie internetowym we własnym imieniu lub w imieniu Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Produkt – towar dostępny w Sklepie internetowym lub na koncie Sprzedawcy na platformie internetowej służącej do prezentacji lub sprzedaży towarów.
- Przedsiębiorca– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca z nami czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta – osoba fizyczna dokonująca w relacji z nami czynności prawnej bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej czynności wynika, że nie posiada ona dla tej osoby zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin – ten regulamin.
- Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę w domenie wegafarm.pl.
- Sprzedawca, my – WEGAFARM PLUCIŃSCY SP.K. z siedzibą w Gryficach, ul. Niekładzka 9, 72-300 Gryfice, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 8571927266, REGON: 383445159, KRS: 0000787969, BDO: 000150071.
- Umowa sprzedaży – umowa zawarta pomiędzy Konsumentem, Przedsiębiorcą lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenta a nami na zasadach określonych w Regulaminie, której przedmiotem jest Produkt.
INFORMACJE OGÓLNE
- Zakres Regulaminu. Składanie zamówień oraz zakup Produktów odbywają się na podstawie Regulaminu.
- Cechy Produktu. Najważniejsze informacje o cechach Produktu znajdują się na jego stronie w Sklepie internetowym.
- Podstawowe warunki korzystania ze Sklepu internetowego. Ze Sklepu internetowego może korzystać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (tj. osoba pełnoletnia, której zdolność do czynności prawnych nie została ograniczona), osoba prawna lub jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność prawną. Jeżeli korzystasz ze Sklepu internetowego w imieniu Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy z uprawnianiami konsumenta, musisz posiadać od niego umocowanie do dokonywania w jego imieniu czynności prawnych w Sklepie internetowym. Możemy w każdym czasie zażądać od Ciebie przesłania dokumentu potwierdzającego ww. umocowanie.
- Warunki techniczne korzystania ze Sklepu internetowego. Aby korzystać ze Sklepu internetowego musisz posiadać sprawne urządzenie elektroniczne podłączone do Internetu z dostępem do aktualnej wersji jednej z następujących przeglądarek internetowych: Firefox, Google Chrome, Safari, Opera lub Microsoft Edge. Założenie Konta w Sklepie internetowym wymaga dodatkowo podania adresu e-mail. Złożenie zamówienia w Sklepie internetowym – oprócz spełnienia ww. warunków – wymaga również podania numeru telefonu. Nie ponosimy wobec Ciebie odpowiedzialności, jeżeli niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie naszych zobowiązań będzie wynikało z niezapewnienia przez Ciebie ww. warunków technicznych.
- Twoje podstawowe obowiązki. Twoim podstawowym obowiązkiem jest:
- korzystanie ze Sklepu internetowego zgodnie z prawem, dobrymi obyczajami, postanowieniami Regulaminu oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
- nieudostępnianie za pośrednictwem Sklepu internetowego treści o charakterze bezprawnym;
- podawanie nam prawidłowych danych oraz informacji, do których wykorzystywania jesteś uprawniony (przykładowo nie możesz założyć Konta lub zamówienia na dane sąsiada);
- zapoznanie się przed złożeniem zamówienia z opisem Produktu.
- Ograniczenie naszej odpowiedzialności. Nie ponosimy wobec Ciebie odpowiedzialności, jeżeli niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie naszych zobowiązań będzie wynikało z naruszenia przez Ciebie obowiązków, o których mowa w pkt. 18 powyżej.
- Zalecana ostrożność.Zwracamy uwagę, że korzystanie ze Sklepu internetowego może wiązać się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania Twoich danych przez osoby nieuprawnione. Dlatego powinieneś stosować odpowiednie środki techniczne, które zminimalizują te zagrożenia (np. stosować programy antywirusowe). Nigdy nie poprosimy Ciebie o podanie hasła do Konta.
KONTO
- Możliwość założenia Konta. W Sklepie internetowym możesz założyć bezpłatne Konto, które ułatwia zarządzanie zamówieniami. Założenie Konta nie jest konieczne do złożenia zamówienia.
- Założenie Konta krok po kroku. Aby założyć Konto powinieneś przy wykorzystaniu funkcjonalności Sklepu internetowego:
- podać w formularzu rejestracyjnym adres e-mail (podanie pozostałych danych jest fakultatywne);
- wysłać formularz rejestracyjny;
- ustawić hasło wchodząc w link wysłany na Twój adres e-mail;
- zaakceptować Regulamin.
- Funkcjonalności Konta. Konto umożliwia Tobie:
- dostęp do statusu i historii Twoich zamówień;
- otrzymywanie indywidualnych rabatów i kuponów promocyjnych;
- otrzymywanie informacji o możliwości udziału w promocjach i konkursach;
- zmianę Twoich danych – w tym hasła;
- usunięcie Twojego Konta.
- Zawarcie umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta. Gdy otrzymamy Twój poprawnie wypełniony formularz rejestracyjny, wyślemy na podany przez Ciebie adres e-mail potwierdzenie założenia Konta i link do ustawienia hasła. Po ustawieniu hasła, zostanie z Tobą zawarta umowa o świadczenie usługi prowadzenia Konta. Konto jest dostępne 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z wyjątkiem przerw technicznych, podczas których dostęp może być tymczasowo ograniczony.
- Rozwiązanie umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta. Możesz w każdej chwili, bez podawania przyczyny, rozwiązać umowę o świadczenie usługi prowadzenia Konta, wysyłając wiadomość e-mail na adres podany na początku Regulaminu lub usuwając samodzielnie Konto. Również my możemy rozwiązać z Tobą umowę o świadczenie usługi prowadzenia Konta, z zachowaniem 7 dniowego terminu wypowiedzenia, przesyłając wiadomość e-mail na wskazany przez Ciebie adres e-mail w formularzu rejestracyjnym. W przypadku naruszenia przez Ciebie postanowień z pkt. 18 powyżej, w okresie 7 dniowego terminu wypowiedzenia możemy zablokować Tobie dostęp do Konta. Ponadto, jeżeli nie zalogujesz się na swoje Konto przez okres dłuższy niż 24 miesiące, możemy również rozwiązać z Tobą umowę o świadczenie usługi prowadzenia Konta. Wtedy również zachowamy 7 dniowy okres wypowiedzenia. Jeżeli nie zalogujesz się na Konto w okresie wypowiedzenia, Konto zostanie usunięte.
ZAMÓWIENIA
- Dostępność Sklepu internetowego. Sklep internetowy jest czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Możesz złożyć zamówienie o dowolnej porze, z wyjątkiem przerw technicznych.
- Charakter informacji w Sklepie internetowym. Sklep internetowy umożliwia nam prezentację Produktów oraz zaproszenie Ciebie do zawarcia z nami Umowy sprzedaży. Zastrzegamy, że informacje zawarte w Sklepie internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do złożenia przez Ciebie oferty na zawarcie Umowy sprzedaży.
- Złożenie zamówienia w Sklepie internetowym. Aby złożyć zamówienie powinieneś przy wykorzystaniu funkcjonalności Sklepu internetowego:
- dodać Produkt do koszyka;
- wybrać preferowaną metodę dostawy i płatności;
- wypełnić wszystkie obowiązkowe pola formularza zamówienia. Jeżeli składasz zamówienie jako Przedsiębiorca powinieneś nas o tym poinformować w formularzu zamówienia;
- zaakceptować aktualną treść Regulaminu;
- wysłać formularz zamówienia klikając „kupuję i płacę” lub inny przycisk finalizujący zakup.
- Złożenie zamówienia online poza Sklepem internetowym. Zamówienie możesz złożyć również przez platformę internetową, na której prezentujemy Produkty, postępując zgodnie z instrukcjami podanymi podczas jego składania. Do tak złożonego zamówienia również stosuje się postanowienia Regulaminu.
- Złożenie oferty zawarcia Umowy sprzedaży. W momencie złożenia zamówienia, składasz wiążącą ofertę zawarcia Umowy sprzedaży. Oznacza, to że po wysłaniu zamówienia nie możesz zmienić jego zawartości i powinieneś dokonać płatności za Produkt, zgodnie z wybraną przez Ciebie metodą płatności. W przypadku braku zapłaty stosuje się poniższy pkt 41.
- Potwierdzenie lub odmowa przyjęcia zamówienia. W terminie 7 Dni roboczych od złożenia przez Ciebie zamówienia, prześlemy na podany przez Ciebie adres e-mail potwierdzenie jego przyjęcia albo informację odmowie przyjęcia zamówienia.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia będzie zawierało co najmniej informacje o: cechach zamówionych Produktów, ich cenie wraz z kosztem i sposobem dostawy (będą to te same ceny, które były podane przy złożeniu zamówienia) oraz wybranej formie płatności. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia stanowi nasze oświadczenie o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania zawierasz z nami Umowę sprzedaży.
- Odmowa przyjęcia zamówienia. Odmowa przyjęcia zamówienia wymaga wskazania przez nas przyczyny. Jeżeli odmówimy przyjęcia Twojego zamówienia, zwrócimy Tobie środki wpłacone na jego realizację. Środki zostaną zwrócone adekwatnie do części zamówienia, która nie zostanie przyjęta. Zwrot środków nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od decyzji o odmowie przyjęcia zamówienia.
- Niezgodność pomiędzy potwierdzeniem przyjęcia zamówienia a danymi podanymi w zamówieniu. Jeśli potwierdzenie przyjęcia zamówienia zawiera błędy, poinformuj nas o tym jak najszybciej, wysyłając e-mail na adres podany na początku Regulaminu. Dzięki temu będziemy mogli je skorygować, o czym poinformujemy Ciebie przesyłając wiadomość e-mail.
- Limity ilościowe. Możemy wprowadzić limit ilościowy na zakup danego Produktu w ramach jednego zamówienia.
- Obrót detaliczny. W Sklepie internetowym nie prowadzimy sprzedaży hurtowej ani sprzedaży Produktów przeznaczonych do dalszej odsprzedaży. Dlatego zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia takiego zamówienia przez Sklep internetowy. Jeśli jesteś zainteresowany zamówieniem hurtowym, powinieneś się z nami skontaktować wysyłając wiadomość e-mail na adres podany na początku Regulaminu.
PŁATNOŚCI
- Ceny Produktów podane w Sklepie internetowym są wyrażone w PLN, są cenami brutto i nie obejmują dodatkowych kosztów, w tym kosztów dostawy. Obowiązują Ciebie ceny w momencie złożenia zamówienia.
- Całkowity koszt zamówienia. Przed dokonaniem przez Ciebie płatności, na ostatnim etapie składania zamówienia, poinformujemy Ciebie o jego całkowitym koszcie.
- Metody płatności. Przed złożeniem przez Ciebie zamówienia (czyli przed kliknięciem „Kupuję i płacę” lub innego przycisku finalizującego zakup) poinformujemy Ciebie o dostępnych metodach płatności. Zależnie od wybranej metody płatności mogą obowiązywać Ciebie dodatkowe warunki lub opłaty, o których zostaniesz poinformowany również przed złożeniem zamówienia.
- Termin płatności. Jeżeli wybierzesz płatność on-line, powinieneś wykonać płatność niezwłocznie po złożeniu zamówienia. Jeżeli wybierzesz płatność przy odbiorze, powinieneś wykonać płatność przy odbiorze zamówienia. Jeżeli wybierzesz płatność za pomocą przelewu bankowego, powinieneś wykonać płatność w terminie 3 Dni roboczych od daty złożenia zamówienia.
- Skutki niedokonania płatności. Jeżeli nie dokonasz niezwłocznie płatności online lub przelewu bankowego w terminie wskazanym w pkt. 40 powyżej, Twoja oferta zawarcia Umowy sprzedaży przestanie nas wiązać i Twoje zamówienie zostanie anulowane. Anulujemy Twoje zamówienia również, jeżeli nie dokonasz płatności przy odbiorze.
DOSTAWA
- Metody oraz koszt dostawy. Przed złożeniem przez Ciebie zamówienia (czyli przed kliknięciem „Kupuję i płacę” lub innego przycisku finalizującego zakup) przedstawimy Tobie informacje o dostępnych metodach dostawy oraz ich kosztach. Zamówiony przez Ciebie Produkt zostanie Tobie przesłany na wskazany przez Ciebie adres za pośrednictwem zewnętrznej firmy kurierskiej lub pocztowej.
- Obszar dostawy. Dostawa Produktu jest możliwa wyłącznie na terytorium Polski.
- Termin dostawy. Realizujemy zamówienia w Dni robocze, w terminie nie dłuższym niż 30 dni licząc od dnia zawarcia Umowy sprzedaży (czyli otrzymania przez Ciebie potwierdzenia przyjęcia zamówienia).
- Brak doręczenia przesyłki z Twojej winy. Jeżeli przesyłka nie może zostać doręczona z Twojej winy (np. bo podałeś błędny adres, odmówiłeś przyjęcia przesyłki bez uzasadnionego powodu, nie byłeś pod adresem dostawy w uzgodnionych godzinach), przesyłka zostanie do nas odesłana. Po zwrotnym otrzymaniu przesyłki, zwrócimy dokonaną przez Ciebie płatność, przy czym zastrzegamy sobie prawo obciążania Ciebie kosztami transportu przesyłki (w jedną i drugą stronę).
- Odpowiedzialność za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia zamówionego Produktu. Jeśli wybierzesz proponowaną przez nas formę dostawy, odpowiadamy za ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia zamówionego przez Ciebie Produktu do momentu, kiedy go otrzymasz.
- Sprawdzenie przesyłki. W momencie odbioru przesyłki powinieneś ją sprawdzić. Jeśli zauważysz uszkodzenie przesyłki, powinieneś spisać protokół w obecności firmy kurierskiej lub pocztowej. Spisanie protokołu nie stanowi warunku złożenia reklamacji lub skorzystania przez Ciebie z uprawnienia do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
REKLAMACJE NA PODSTAWIE NIEZGODNOŚCI PRODUKTU Z UMOWĄ SPRZEDAŻY
- Możliwość składania reklamacji na podstawie niezgodności Produktu z Umową sprzedaży. Reklamacje na podstawie niezgodności Produktu z Umową sprzedaży możesz składać, jeżeli posiadasz status Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta.
- Nasz obowiązek jako sprzedawcy. Jesteśmy zobowiązani dostarczyć Tobie zamówiony Produkt zgodnie z Umową sprzedaży (bez wad). To znaczy odpowiadamy względem Ciebie za niezgodność zamówionego Produktu z Umową Sprzedaży.
- Przepisy regulujące naszą odpowiedzialność za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży. Zakres i zasady naszej odpowiedzialności na niezgodność Produktu z Umową sprzedaży regulują postanowienia rozdziału 5a ustawy o prawach konsumenta.
- Sposób złożenia reklamacji. Wszelkie reklamacje możesz składać w dowolnej formie na nasze Dane kontaktowe podane na początku Regulaminu. Zachęcamy jednak do składania reklamacji mailowo.
- Treść reklamacji. W treści reklamacji zalecamy, abyś podał: swoje imię i nazwisko, numer zamówienia, adres do korespondencji (preferowany adres e-mail), rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji (z dokumentacją zdjęciową), wszystkie okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji oraz preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji. W przypadku braku podania danych umożliwiających właściwe rozpatrzenie reklamacji, możemy się do Ciebie zwrócić o ich uzupełnienie.
- Termin rozpatrzenia reklamacji. Rozpatrzymy Twoją reklamację w terminie 14 dni licząc od dnia jej otrzymania. Odpowiedź wyślemy na podany przez Ciebie adres e-mail lub adres korespondencyjny.
POZOSTAŁE REKLAMACJE
- Pozostałych reklamacje. Jeżeli chcesz złożyć reklamację na usługę prowadzenia Konta powinieneś wysyłać wiadomość e-mail podany na początku Regulaminu. Termin rozpatrzenia tych reklamacji jest taki sam jak w pkt. 53 powyżej.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Możliwość odstąpienia od Umowy sprzedaży. Jeżeli jesteś Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenta możesz odstąpić od Umowy sprzedaży, bez podawania przyczyn, zgodnie z poniższymi zasadami.
- Wyłączenie prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży. Nie przysługuje Tobie prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży, której przedmiotem jest:
- Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- Produkt dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu (np. foliami, obwolutami, plombami), który po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według Twojej specyfikacji lub służący do zaspokojenia Twoich zindywidualizowanych potrzeb;
- Produkt, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi Produktami.
- Termin na odstąpienie od Umowy sprzedaży. Możesz odstąpić od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni licząc od dnia, w którym Ty lub wskazana przez Ciebie osoba (inna niż kurier), odbierze zamówiony Produkt. Jeżeli zamówiłeś w ramach jednej Umowy sprzedaży kilka Produktów i dostarczono je osobno, partiami lub w częściach, termin 14 dni liczymy od dnia odebrania ostatniego z nich. Aby dotrzymać terminu odstąpienia od Umowy sprzedaży wystarczy, że złożysz nam oświadczenie przed jego upływem.
- Sposób złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Możesz złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, przesyłając je mailowo lub pocztą na nasze Dane kontaktowe podane na początku Regulaminu. Składając oświadczenie możesz skorzystać z formularza odstąpienia, który znajduje się w załączniku nr 1.
- Zwrot zamówionego Produktu. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży niezwłocznie powinieneś nam zwrócić na swój koszt zamówiony Produkt, nie później jednak niż w terminie 14 dni od poinformowania nas o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie zamówionego Produktu na nasze Dane kontaktowe podane na początku Regulaminu, przed upływem tego terminu.
- Zwrot płatności. Zwrócimy Tobie płatność za zamówiony Produkt oraz poniesiony przez Ciebie koszt dostawy zamówionego Produktu do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w Sklepie internetowym. Zwrotu, o którym mowa w poprzednim zdaniu dokonamy: (1) niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania z powrotem zamówionego Produktu lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej; (2) przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użyłeś przy złożeniu zamówienia, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
- Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości. Ponosisz wobec nas odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zamówionego Produktu, które wynika z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech lub funkcjonalności.
- Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży. Jeżeli odstąpisz od Umowy sprzedaży, uznamy ją za niezawartą. Jeśli złożysz oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim przyjmiemy Twoją ofertę (tj. zanim wyślemy do Ciebie potwierdzenie przyjęcia zamówienia), oferta przestanie nas wiązać.
- Odstąpienie od umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta. Możesz również odstąpić od umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Do tego odstąpienia stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące odstąpienia od Umowy sprzedaży.
PROMOCJE
- Możliwość organizacji promocji. Możemy organizować promocje. Promocja może być prowadzona m.in.: na czas określony, do czasu jej odwołania lub do wyczerpania zapasów Produktów nią objętych.
- Warunki promocji. Promocja może być uzależniona od podania kodu rabatowego lub spełnienia określonych warunków.
- Szczegóły promocji. O szczegółach i warunkach promocji poinformujemy Ciebie z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu internetowego, przed złożeniem przez Ciebie zamówienia.
OCHRONA PRYWATNOŚCI
- Polityka prywatności. Przetwarzamy Twoje dane osobowe na zasadach określonych w Polityce prywatności dostępnej w zakładce „Polityka prywatności”: https://wegafarm.pl/polityka-prywatnosci/.
- Możliwy kontakt z naszej strony. W sprawie Twojego zamówienia możemy skontaktować się z Tobą e-mailem lub telefonicznie.
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE WYŁĄCZNIE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Ograniczenie odpowiedzialności. Wobec Przedsiębiorców ponosimy odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, tylko w przypadku umyślnie wyrządzonej przez nas szkody i w granicach rzeczywistej straty. To oznacza, że nie ponosimy odpowiedzialności za utracone korzyści.
- Wyłącznie odpowiedzialności z tytułu rękojmi. Wobec Przedsiębiorców wyłączamy naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEWIDZIANE DLA KONSUMENTÓW ORAZ PRZEDSIĘBIORCÓW Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTÓW
- Gdzie szukać pomocy? Jeżeli jesteś Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenta i jesteś z nami w sporze, możesz skorzystać:
- z pomocy rzecznika konsumentów;
- z pomocy wojewódzkiego inspektoratu Inspekcji Handlowej;
- z pomocy jednej z organizacji społecznych, do której zdań statutowych należy ochrona konsumentów, np. Federacji Konsumentów.
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń znajdziesz w siedzibach lub na stronach internetowych rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych lub na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w tym na stronie: https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow, https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow.
ZMIANY REGULAMINU
- Zmiana Regulaminu. Możemy zmieniać Regulamin w przypadku:
- konieczności dostosowania Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na treść Regulaminu;
- konieczności dostosowania Sklepu internetowego do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych organu administracji publicznej, które mają wpływ na treść Regulaminu;
- zmiany funkcjonalności, usług lub produktów dostępnych na Stronie internetowej skutkującej koniecznością aktualizacji Regulaminu;
- konieczności wprowadzenia zmian redakcyjnych do Regulaminu, które nie mają wpływu na Twoje lub nasze prawa i obowiązki;
- zapobieganiu naruszeniom Regulaminu;
- konieczności dostosowania wymogów technicznych wskazanych w Regulaminie do aktualnych standardów technologicznych;
- zmiany oznaczenia Sprzedawcy.
- Poinformowanie o zmianie Regulaminu w zakresie świadczenia przez nas usług (np. usługi prowadzenia Konta). Jeżeli korzystasz z naszych usług (np. usługi prowadzenia Konta) poinformujemy Ciebie o zmianie Regulaminu w terminie 14 dni przed jego wejściem w życie, wysyłając wiadomość e-mail na wskazany przez Ciebie adres e-mail w formularzu rejestracyjnym. O zmianach poinformujemy również w Sklepie internetowym. W przypadku braku akceptacji przez Ciebie nowej treści Regulaminu, możesz rozwiązać umowę o świadczenie usług wysyłając wiadomość e-mail na adres podany na początku Regulaminu lub usuwając samodzielnie Konto, jeżeli zmiana dotyczy Konta.
- Skrócenie okresu powiadamiania o zmianach Regulaminu. Co najmniej 14 dniowy okres, o którym mowa w pkt. 74 powyżej, możemy wyjątkowo skrócić – gdy jest to niezbędne do zapewnienia zgodności Regulaminu z prawem lub dostosowania Regulaminu do orzeczenia, decyzji bądź innego podobnego aktu wydanego przez uprawnione władze lub aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu
z ochroną Sklepu internetowego lub użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. - Skutek zmiany Regulaminu dla biegnących zamówień. Wszystkie złożone przez Ciebie zamówienia przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu złożenia przez Ciebie zamówienia.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Możliwość utrwalenia Regulaminu. W każdym czasie możesz utrwalić Regulamin przez jego wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie ze Sklepu internetowego.
- Możliwość powoływania się na bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa. Regulamin nie ogranicza w żaden sposób możliwości powoływania się przez Ciebie na bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy regulujące ochronę praw konsumentów.
- Spory i prawo właściwe. Spory związane ze stosunkami prawnymi regulowanymi przez Regulamin będą rozstrzygane przez sądy powszechne, a prawem właściwym jest prawo polskie. W przypadku sporu z Przedsiębiorcą sądem właściwym dla rozpatrywania wszelkich sporów będzie sąd właściwy dla naszej siedziby.
- Ochrona treści dostępnych w Sklepie internetowym. Wszelkie treści oraz oznaczenia udostępnione w Sklepie internetowym należą do nas i podlegają ochronie praw autorskich i praw pokrewnych. Korzystanie z nich wymaga naszej pisemnej zgody.
Regulamin
obowiązuje do dnia 15.07.2025 roku
I. Postanowienia ogólne
- Przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy znajdujący się pod domeną internetową http://www.wegafarm.pl/, zwany dalej „Sklep” jest WEGAFARM Plucińscy Sp. K., ul. Niekładzka 9, 72-300 Gryfice, NIP 8571927266 .
- Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro@wegafarm.pl.
- Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów jak również prawa i obowiązki Sprzedawcy jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Sklep Internetowy.
- Regulamin jest dostępny w polskiej wersji językowej na stronie http://www.wegafarm.pl/.
- Klienci zobowiązani są do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych.
- Klient zobowiązany jest zapoznać się z opisem produktu i ulotką.
- Właściciel Sklepu Internetowego zobowiązuje się do bezpiecznego przetwarzania danych osobowych Klientów wyłącznie w celu rzetelnego wykonania umowy sprzedaży zawartej na odległość. Polityka Prywatności znajduje się TUTAJ, udostępniana jest w trakcie składania zamówienia oraz przesyłana każdorazowo w wiadomości e-mail wraz z potwierdzeniem złożonego zamówienia.
II. Definicje Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem http://www.wegafarm.pl/ , prowadzący sprzedaż produktów na odległość.
- Właściciel – WEGAFARM Plucińscy Sp. K., ul. Niekładzka 9, 72-300 Gryfice, NIP 8571927266
- Klient -każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie Internetowym zgodnie z treścią Regulaminu, w tym Konsument jak i Przedsiębiorca.
- Użytkownik – każdy podmiot korzystający z Internetu, który wejdzie na stronę internetową Sklepu.
- Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
- Newsletter – usługa świadczona przez Sklep Internetowy na rzecz Użytkownika, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie im Newslettera, polegająca na wysyłaniu do takich Użytkowników wszelkich informacji o działaniu Sklepu Internetowego, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail, imienia i nazwiska.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz nabywania w nim produktów.
- Rejestracja – dobrowolne podanie danych przez Klienta Sklepu polegające na wypełnieniu formularza dostępnego na łamach tego Sklepu.
III. Techniczne warunki korzystania ze Sklepu Internetowego
- W celu korzystania ze Sklepu, Klient powinien posiadać:
- urządzenie przekazujące dane teleinformatyczne;
- dostęp do sieci Internet;
- adres poczty email.
- Sklep zbiera informacje zawarte w plikach cookies, które są plikami tekstowymi. Pliki te nie zachowują żadnych danych personalnych, używane są w sposób anonimowy w celu ocenienia realnego zainteresowania serwisem na stronach Sklepu Internetowego. Pliki Cookies, służą do wymiany informacji pomiędzy Sklepem Internetowym a Użytkownikiem, co w znacznym stopniu ułatwia dopasowanie oferty do oczekiwań i preferencji każdego Użytkownika. Klient decyduje o stosowaniu plików cookies. Przeglądarki internetowe często domyślnie mają ustawioną możliwość instalowania tych plików na urządzeniu końcowym Klienta, który w każdym czasie może dokonać zmiany ustawień.
- Sklep informuje, iż wyłączenie przez Klienta możliwości korzystania z plików Cookies może wpłynąć na funkcjonalności dostępne w Sklepie Internetowym.
- Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies zawarte są w Polityce Plików Cookies, udostępnionej pod adresem http://www.wegafarm.pl/ i stanowiącej integralną część Regulaminu.
IV. Rejestracja i Logowanie
- Klient w celu założenia „Konta Klienta” dokonuje rejestracji, podając adrese-mail oraz hasło, za pomocą formularza.
- Hasło podawane przy logowaniu do Sklepu Internetowego może składać się z liter, cyfr lub/oraz znaków specjalnych. Hasło jest indywidualne dla każdego użytkownika. Hasło można zmienić na stronie poprzez podanie adresu e-mail oraz nowego hasła.
- Założenie „Konta Klienta” jest nieodpłatne.
- Rejestracja nie jest warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym. Warunki składania zamówień w tym trybie zawarte są w pkt. V ust. 9 Regulaminu.
- Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
- Klient przez akceptację Regulaminu składa oświadczenie następującej treści:
- przystąpiłem dobrowolnie do korzystania z usług Sklepu Internetowego;
- dane zawarte w formularzu są zgodne z prawdą.
- Klient nie może przekazywać hasła dostępu do konta w Sklepie Internetowym osobom trzecim.
- Zarejestrowany Klient ma możliwość:
- dostępu do statusu oraz historii zamówień;
- otrzymywania indywidualnych rabatów i kuponów promocyjnych;
- informacji o możliwości udziału w promocjach i konkursach;
- zamówienia Produktu,
- zmiany swoich danych;
- zmiany swojego hasła;
- sprawdzenia swojego zamówienia;
- usunięcia swojego konta.
- Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma na podany adres e-mail potwierdzenie rejestracji.
- Dokonanie aktywacji umożliwia zalogowanie do systemu.
- Klient nie może kopiować, modyfikować ani rozpowszechniać treści, zdjęć logotypów bez uprzedniej zgody osoby uprawnionej.
V. Realizacja zamówień
- Sklep Internetowy jest czynny przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, umożliwiając Klientowi złożenie zamówienia o każdej porze, poza przerwami konserwacyjnymi.
- Sklep Internetowy potwierdza otrzymanie zamówienia przez automatycznie generowaną wiadomość e-mail, którą wysyła Klientowi. Wiadomość zawiera proponowaną treść umowy sprzedaży, w szczególności: numer i datę zamówienia, dane zakupionego towaru, cenę i sposób jej zapłaty, dane stron umowy, miejsce, sposób i koszt dostawy.
- Jeżeli proponowana treść umowy sprzedaży nie jest zgodna z zamówieniem złożonym przez Klienta, Klient powinien bez zbędnej zwłoki zawiadomić o tym Sklep Internetowy wysyłając wiadomość e-mail ze wskazaniem zauważonych rozbieżności. Sklep Internetowy bez zbędnej zwłoki prześle Klientowi skorygowaną treść proponowanej umowy.
- Sklep Internetowy potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji wysyłając Klientowi kolejną wiadomość e-mail z informacją, że produkt został przekazany do kuriera wraz z numerem listu przewozowego i fakturą.
- Do sprzedawanego towaru dołączana jest karta gwarancyjna producenta, importera lub dystrybutora – jeżeli producent, importer lub dystrybutor udzielają gwarancji na podstawie pisemnej karty gwarancyjnej.
- Klientami w przypadku osób fizycznych mogą być tylko osoby pełnoletnie posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
- Klient składa zamówienie w następujący sposób:
- wybór towarów dokonywany przez dodanie ich do koszyka;
- podanie danych do formularza rejestracyjnego bądź logowania, formularza dostawy;
- wybór formy dostawy i płatności;
- zatwierdzenie zamówienia przez przycisk „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”;
- wysłanie potwierdzenia zamówienia na adres e-mail Klienta;
- zamówienie złożone w formie elektronicznej będzie potwierdzone nie później niż w ciągu 2 (dwóch) dni roboczych (z wyłączeniem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy) od otrzymania zamówienia. Potwierdzenie wysłane będzie e-mailem lub telefonicznie.
- Zarejestrowani Klienci mają możliwość śledzić status realizacji zamówienia.
- Zamówienia można składać również z pominięciem rejestracji na stronie internetowej Sklepu Internetowego poprzez:
- wysłanie wiadomości e-mail na adres: biuro@wegafarm.pl;
- zakup na stronie internetowej Sklepu Internetowego http://www.wegafarm.pl/ ;
- Klient, który skorzysta ze sposobów wskazanych w pkt. 9., tzn. dokonując zakupów bez rejestracji na stronie internetowej Sklepu ma obowiązek zapoznania się i akceptacji Regulaminu przesłanego przez Sklep na podany przez Klienta adres email.
- Klient korzystając z jednego ze sposobów złożenia zamówienia wskazanych w pkt. 7., powinien podać:
- imię i nazwisko odbiorcy;
- dokładny adres dostawy;
- numer telefonu kontaktowego;
- Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
- Potwierdzenie złożenia zamówienia przesyłane do Klienta zawiera:
- dane Sklepu Internetowego, w tym dokładny adres korespondencyjny, adres e-mail oraz nr telefonu;
- opis produktu;
- jednostkową i łączną cenę wszystkich produktów;
- cenę zamówienia = cena łączna produktów + koszty wykonania umowy (m.in. płatności i dostawy);
- formę dostawy – w tym termin, w którym nastąpi dostawa i jeżeli są jakiekolwiek ograniczenia dot. dostawy np. ciężaru bądź lokalizacji;
- sposób płatności;
- informację o prawie odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni w przypadku Klientów będących Konsumentami;
- informację o prawie do rękojmi w przypadku Klientów będących Konsumentami;
- w załączniku przesyłany jest wzór odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni znajdujący zastosowanie do Klientów będących Konsumentami.
- Sklep Internetowy dopuszcza możliwość odbioru osobistego w siedzibie Sklepu Internetowego.
VI. Forma płatności
- 1. Klient ma możliwość dokonania zapłaty za towar tytułem złożonego zamówienia w formie:
- przelew bankowy,
- za pośrednictwem systemy płatności PayU, gotówki
- Użytkownik zobowiązany jest podać prawidłowe dane do faktury VAT.
VII. Ceny
- Ceny podane przy produktach na stronie WWW Sklepu Internetowego podawane są w złotych polskich i zawierają podatki i opłaty. Cena produktu przed oznaczeniem przycisku „do koszyka” nie zawiera kosztów przesyłki i innych dodatkowych opłat. Koszty przesyłki oraz dokonania płatności doliczane są do sumy zamawianych produktów. Klient jest informowany przed złożeniem zamówienia o dodatkowych kosztach np. związanych z opakowaniem.
- Ceną ostateczną zamówienia, wiążącą Sklep Internetowy i Klienta jest cena produktu podana na stronie Sklepu Internetowego przed złożeniem zamówienia przez Klienta, wraz z wszystkimi kosztami związanymi z realizacją umowy.
- Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia (wraz z kosztami przesyłki, dokonania płatności) udostępniana jest przed wyborem opcji „Zamawiam – transakcja z obowiązkiem zapłaty” oraz potwierdzana jest w przesłanej niezwłocznie wiadomości e-mail na adres podany przez Klienta.
VIII. Dostawa
- Dostawa produktów odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Klient nie ma możliwość osobistego odbioru towaru.
- Termin dostawy to 48 h od czasu realizacji zamówienia, chyba że, termin dostawy został ustalony w sposób indywidualny.
- Maksymalny termin dostawy trwa do 30 dni. W razie przekroczenia terminu wskazanego w zdaniu poprzednim Konsument ma prawo do wyznaczenia sprzedawcy dodatkowego czasu. Jeżeli towar nadal nie zostanie wydany Klient może odstąpić od umowy.
- Dostawy odbywają się w dni robocze, od poniedziałku do piątku. W weekendy i wolne dni od pracy dostawy nie są realizowane.
- Sklep Internetowy odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia zamówionego towaru do momentu, w którym Konsument go otrzyma, chyba że Konsument wybrał inną formę dostawy niż dostawy proponowane przez Sklep Internetowy.
- Przesyłki kurierskie podlegają ubezpieczeniu.
- Klient w momencie odbioru przesyłki ma możliwość sprawdzić towar i w razie jakiejkolwiek szkody spisać protokół w obecności dostawcy. Spisanie protokołu nie stanowi warunku do złożenia reklamacji bądź skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy.
- Towary dostarczane są na terenie Polski.
IX. ZWROTY
- Klient ma prawo zwrócić część lub całość zamówienia w ciągu 14 dni od daty doręczenia przesyłki. Zwrócić można tylko produkty pełnowartościowe.
- Wyjątkiem są kosmetyki, których nie można zwrócić ze względów higienicznych oraz ochrony zdrowia. Nasze opakowania są specjalnie zapieczętowane. Otwarcie opakowania powoduje ich rozpieczętowanie. Takie zwroty nie będą uwzględniane.
- Zwrot produktów o statusie wyrobu medycznego m. in. takich jak: plastry czy testy ciążowe może być uznany jedynie w przypadku, gdy opakowanie pozostanie nienaruszone (dotyczy to także folii, obwolut czy wszelkich plomb).
- Zgodnie z polskim prawem koszty odesłania produktów ponosi Klient.
- Jeśli zwrócone produkty zostały zniszczone lub uległy uszkodzeniu w przesyłce kwota zwrotu może zostać obniżona. Poinformujemy Państwa o tym mailowo lub telefonicznie.
- Prosimy o dołączenie formularza zwrotu do przesyłki – jeśli to możliwe. Formularz może być również napisany odręcznie.
- Zwrot środków nastąpi na konto, z którego zamówienie zostało opłacone lub wskazane przez Klienta w przypadku opłacenia zamówienia przy odbiorze.
X. Prawo odstąpienia od umowy Niniejszy rozdział dotyczy Klientów będących Konsumentami.
- Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, składając w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu zamówionego towaru stosowne oświadczenie w jakiejkolwiek formie. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem na adres: WEGAFARM Plucińscy Sp. K., ul. Niekładzka 9, 72-300 Gryfice, NIP 8571927266 lub adres email: biuro@wegafarm.pl.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres: WEGAFARM Plucińscy Sp. K., ul. Niekładzka 9, 72-300 Gryfice, NIP 8571927266.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Jeżeli konsument w trakcie składania zamówienia wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Bezpośrednie koszty zwrotnego dostarczenia towaru w związku ze skorzystaniem z uprawnienia ponosi Konsument, chyba, że Właściciel zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o jego prawie odstąpienia od umowy. Konsument ma obowiązek zwrócić towar nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia Konsumenta od umowy, Właściciel dokona zwrotu ceny zamówienia w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru. Zwrot nastąpi na wskazany przez Konsumenta rachunek bankowy. Właściciel wydaje pisemne poświadczenie o zwrocie świadczenia. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduję się na stronie Sklepu Internetowego oraz wysyłany jest w wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach:
- świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą ( np. zamówienie indywidualne)
- świadczenia, których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- świadczeń, których przedmiotem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- świadczeń, których przedmiotem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- świadczeń, które są wyraźnie dostosowane do indywidualnych potrzeb konsumenta.
XI. Prawo Konsumenta do rękojmi
- Produkty oferowane w Sklepie Internetowym objęte są 24 miesięczną odpowiedzialnością sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Istnieje domniemanie, że jeżeli Konsument zgłosił rękojmię Sprzedawcy w ciągu 12 miesięcy od doręczenia produktu to wada produktu istniała już w chwili jego wydania.
- Reklamacja na podstawie odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową może być przekazana m.in. listownie na adres: WEGAFARM Plucińscy Sp. K., ul. Niekładzka 9, 72-300 Gryfice, NIP 8571927266, wysłanie wiadomości e-mail na adres: biuro@wegafarm.pl.
- W reklamacji powinien znaleźć się dokładny opis rodzaju niezgodności, data jej wystąpienia, powinno być określone żądanie Konsumenta, nr zamówienia oraz dane kontaktowe, co ułatwi procedurę reklamacyjną.
- Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
- Sklep Internetowy rozpatruje reklamacje niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji wysłanej przez Klienta.
- W przypadku braku informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji, w terminie określonym w pkt.5, reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść Klienta.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji, Klient może żądać doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową, nieodpłatnej naprawy lub wymiany produktu na nowy, obniżenia ceny lub istnieje możliwość odstąpienia od umowy. Sklep Internetowy zwróci Klientowi równowartość ceny produktu. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Odpowiedź w sprawię reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail, adres korespondencji.
- Sklep wydaje pisemne poświadczenie o zwrocie świadczenia.
- Przykładowy formularz Reklamacyjny znajduję się na stronie zamówienia oraz dołączany jest do wiadomości e-mail przy zatwierdzeniu zamówienia.
- Prawo do rękojmi wyłączone jest wobec Klientów dokonujących zakupów jako Przedsiębiorcy.
XII. Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klientów-osób fizycznych określone zostały w „Polityce prywatności”, stanowiącej integralną część Regulaminu.
XIII. Pozostałe
- Regulaminy są dostępne pod adresem: http://www.wegafarm.pl/.
- Klient ma możliwość odczytu, ściągnięcia treści regulaminów na swoje Urządzenie oraz dokonania wydruku.
- Jeżeli Klientem jest Konsument, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży mogą być rozstrzygane w drodze mediacji (więcej informacji znajduje się tutaj: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pomoc/) lub za pośrednictwem ogólnoeuropejskiej platformy ODR http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Jeżeli Klientem jest przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie przez Strony w drodze negocjacji lub mediacji, a w przypadku niedojścia Stron do porozumienia – przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Właściciela.
- Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, odpowiedzialność z tytułu rękojmi zostaje wyłączona.